Leerlingenraad

Op Basisschool De Evenaar is er een leerlingenraad werkzaam. In deze raad nemen twee leerlingen na verkiezing uit de groepen 5, 6, 7 en 8 zitting. Ongeveer een keer per 2 maanden komt de leerlingenraad bij elkaar onder begeleiding van een vaste leerkracht.

De leerlingenraad kan meebeslissen over zaken die de leerlingen aangaan, zoals regels in de school, klachten vanuit leerlingen, het schoolplein enz.

Door de leerlingenraad:

• Krijgen leerlingen een eigen stem binnen de school, zodat ze weten dat ze meetellen;
  • Maken leerlingen spelenderwijs kennis met democratische beginselen;
  • Wordt de betrokkenheid met de school bevorderd;
  • Ondervinden leerlingen wat realistisch en haalbaar is;
  • Krijgen leerlingen beter inzicht in de organisatie van de school.

Samen gaan we er een goed jaar van maken!

De leerlingenraad voor het schooljaar 2023/2024 stelt zich hier aan u voor.

Deze kinderen vertegenwoordigen alle kinderen van De Evenaar.

Roza en Finnian

groep 8

Hoi, ik ben Roza. Ik ben 11 jaar en ik hou van schaatsen, knutselen en turnen. Ik wilde graag in de leerlingenraad omdat ik super goede ideeën heb zoals :

1. Een groot klimrek.
  2. Een muur die we met de hele school versieren.
  3. Een talentenjacht.

En nog veel meer ideeën.

Ik ben Finnian en ik zit in de leerlingenraad.

Ik ben 11 jaar en zit in groep 8.

Mijn hobby’s zijn honkbal, gamen, lezen en buitenspelen.

Mijn doelen voor in de leerlingenraad zijn:

Meer groen in en rondom de school, beter wc papier, een betere moestuin, meer groen in de plantenbak op het plein, meer geschiedenis over andere landen, lessen over andere talen exclusief Engels, een markt of iets dergelijks om extra geld op te halen voor school, een wisseldag waarbij kinderen mogen kiezen wat er gedaan wordt, meer boeken voor ander of meertalige kinderen, wafeldag een dag waar je wafels of pannenkoeken op school mag maken.

Elliot en Bo

groep 7

Ik ben Elliot.

Ik ben 10 jaar. Ik wil de vragen van kinderen beantwoorden en helpen met wat ze willen voor de school.

Ik zit in de leerlingenraad omdat ik de ideeën van kinderen wil aanhoren en misschien kan het dan geregeld worden.

Ik heb heel veel plannen voor het komend jaar om de school beter te maken en nog leuker voor alle kinderen.

Hi, ik ben Bo.

Ik ben 10 jaar. Ik vind het leuk dat ik ben gekozen voor de leerlingenraad, want ik zie bijvoorbeeld kinderen die niets te doen hebben tijdens de pauze en daar wil ik graag iets aan doen.

Wende en Hugo

groep 6

Hoi, mijn naam is Wende.

Ik ben 9 jaar en ik zit in groep 6.

Ik vind het leuk om te voetballen en ik vind het ook leuk om te tekenen.

Mijn doel in de leerlingenraad is om het voor kinderen nog leuker te maken om te leren.

Hoi, ik ben Hugo.

Ik ben 10 jaar oud. Ik zit in groep 6.

Ik houd van voetbal.

Mijn doel is om de school leuker te laten worden.

James en Florence

groep 5

Hoi, ik ben James.

Ik ben 8 jaar oud en zit in groep 5.

Mijn hobby’s zijn voetballen en taekwondo en spelletjes spelen.

Mijn doel is om iedereen blij te maken.

Hoi, mijn naam is Florence en ik vind het echt heel leuk dat ik ben gekozen voor de leerlingenraad.

Mijn hobby is tekenen.

Het lijkt mij leuk om de school voor alle kinderen nog fijner te maken.