Groep 3

Welkom op de pagina van groep 3 van De Evenaar!

Leerkracht:

Tineke Zwiersen

Aantal kinderen:

18 kinderen

Over onze groep:

In de kleutergroep is al aandacht besteed aan letterkennis, het benoemen van de cijfers en de motorische ontwikkeling, en in groep 3 gaan de kinderen meteen aan de slag met het leren lezen en rekenen. Er wordt gewerkt in werkboekjes. Het technisch lezen speelt een grote rol in groep 3. Wordt het lezen goed beheerst, dan kunnen kinderen goed aan de slag met de diverse werkboekjes. In groep 3 wordt gewerkt met het lopend schrift. Ook wordt eind groep 3 de weektaak geïntroduceerd. Met het rekenwerk leren de kinderen plus- en minsommen, de betekenis van munten en biljetten, klokkijken en meten met blokjes.

Overige informatie:

Wat erg fijn is, is dat het klaslokaal van groep 3 zich in dezelfde vleugel van de school bevindt als de lokalen van de kleutergroepen. Zo is het voor de kinderen een logische stap naar hun volgende juf! In groep 3 wordt gewerkt met de methode Veilig Leren Lezen. De kinderen krijgen dagelijks met behulp van visuele ondersteuning, één of meerdere letters aangeboden. Ook met rekenen werken de kinderen toe naar het maken van sommetjes met de methode Wereld in getallen. We werken hierbij in beide vakken met drie niveaugroepen. Zodra de kinderen toe zijn aan het lezen in leesboekjes, starten zij de dag met een kwartier stillezen.

Leerkracht:

Tineke Zwiersen

Aantal:

24 kinderen

Over onze groep:

Is er in de kleutergroep al aandacht besteed aan letterkennis, het benoemen van de cijfers en de motorische ontwikkeling, in groep 3 gaan de kinderen meteen aan de slag met het leren lezen en rekenen.

Groetjes uit groep 3!

Overige informatie: