Groep 5

Welkom op de pagina van groep 5 van De Evenaar!

Leerkrachten:

Ilknur Mertgenc en Marjanne Severijnen

Aantal kinderen:

26 kinderen

Over onze groep:

In groep 5 staat de kinderen een aantal leuke en spannende uitdagingen te wachten. Zo mogen de kinderen in groep 5 voor de eerste keer een spreekbeurt houden. Van tevoren krijgen ze hier uitgebreide informatie over, zodat ze goed voorbereid aan het werk kunnen gaan. Daarnaast krijgen de kinderen vanaf groep 5 toneellessen. Ze leren zich vrij te uiten en hun emoties en gevoelens te laten zien. En waren de kinderen in de groepen 1 t/m 4 tutorkind, nu zijn ze voor het eerst zelf tutor en mogen ze een kind in de groepen 1 en 2 begeleiden met een knutselopdracht, werkblad of andere activiteit. Dit is heel goed voor de ontwikkeling van de kinderen! Ze voelen zich groot en verantwoordelijk en merken dat zij zelf al heel veel kunnen! Vanaf groep 5 gaan de kinderen met de methode Blink ook dieper in op de zaakvakken natuur en techniek, aardrijkskunde en geschiedenis. Ook topografie is dit jaar nieuw en ze leren Nederland nog beter kennen. Dit jaar krijgen ze ook voor het eerst huiswerk, dat begint met topografie. En in de tweede helft van het jaar krijgen ze leerbladen voor de zaakvakken mee naar huis. In groep 5 leren de kinderen werken met een Chromebook. Dit jaar maken de kinderen voor de eerste keer een werkstuk. Het werkstuk wordt onder begeleiding van de leerkracht aan de hand van een stappenplan in de klas gemaakt.

Leerkracht:

Hanne Verleun en Miranda Flipse

Aantal:

23 kinderen

Over onze groep:

In groep 5 staan de kinderen een aantal leuke en spannende uitdagingen te wachten. Zo mogen de kinderen in groep 5 voor de eerste keer een spreekbeurt houden. Van tevoren krijgen ze hier uitgebreide informatie over, zodat ze goed voorbereid aan het werk kunnen gaan. Daarnaast krijgen de kinderen vanaf groep 5 lessen dramatische vorming/ toneellessen. Ze leren zich vrij te uiten en hun emoties en gevoelens te laten zien. En waren de kinderen in de groepen 1 t/m 4 tutorkind, nu zijn ze voor het eerst zelf tutor en mogen ze een kind in de groepen 1 en 2 begeleiden met een knutselopdracht, werkblad of andere activiteit. Dit is heel goed voor de ontwikkeling van de kinderen! Ze voelen zich groot en verantwoordelijk en merken dat zij zelf al heel veel kunnen! Ook op hun tutor-taak worden de kinderen van tevoren goed voorbereid met het programma: “Tutoren kun je leren”. Groep 5, een uitdagend schooljaar!

Groetjes uit groep 5!