Vakleerkrachten

Op Basisschool De Evenaar zijn op de volgende expressiegebieden vakleerkrachten actief:

• Beeldende vorming (groep 3 t/m 8)
  • Muziek (groep 1 t/m 8)
  • Gymnastiek/dansante vorming (groep 1 t/m 8)
  • Toneel (groep 5 t/m 8)

Creatief

Op Basisschool De Evenaar stimuleren we kinderen creatief te zijn met hun hoofd, hart en handen. We leren hen om zich te uiten en te zoeken naar creatieve oplossingen. Om de kwaliteit van het onderwijs binnen deze vakgebieden te waarborgen stellen wij vakleerkrachten aan. Naast de middelen die het rijk ter beschikking stelt, geeft het bestuur vanuit de oudergelden hierop een flinke aanvulling. Daardoor is het mogelijk een breed scala aan expressieactiviteiten door vakleerkrachten te laten geven. Voor creatief onderwijs als muziek, beeldende vorming en drama hebben we enthousiaste vakleerkrachten. Kinderen raken op De Evenaar al vroeg vertrouwd met het geven van presentaties (spreekbeurt, boekbespreking, gedichten) en optredens (maandsluiting, voorleeswedstrijd).

Sport

Ook voor gym hebben we op Basisschool De Evenaar een vakleerkracht. De lessen worden gegeven in de gymzaal bij de school. De leerlingen doen mee aan schoolvoetbal, de interscholaire sportdag, de Heemstedeloop en aan jaarlijks terugkerende schoolactiviteiten als de Evenaarwandeling, de schaatsdag en de sportdag.